fbpx

Konkurencja na ogólnoświatowym rynku jest ogromna. W dzisiejszych czasach to firmy muszą przyciągnąć uwagę konsumenta i postarać się go zatrzymać. Obecnie marketing skupia się właśnie na indywidualnych jednostkach – klientach, którzy mają ogromny wybór wśród produktów oraz marek. Przedsiębiorstwa muszą więc nie tylko nadążać za najnowszymi trendami w swojej branży, czy inwestować w marketing oraz jakość produktów, ale także muszą jak najskuteczniej przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Jednym ze sposobów zwrócenia uwagi na produkt jest oznaczenie go zasłużonym certyfikatem produktowym.

Certyfikat dla produktu

Certyfikat w prosty i estetyczny sposób pokaże konsumentom, że chcą kupić właśnie ten produkt. Dzisiejszy klient jest zabiegany – robi zakupy w biegu, często nie ma czasu na dokładną analizę marki. Umieszczając certyfikat jakości na produkcie firma pokazuje konsumentowi, że warto wydać pieniądze właśnie na ten towar, który trzyma w dłoni.

Certyfikaty jakościowe potwierdzają najwyższą jakość produktów z różnych branż. Certyfikat może otrzymać zarówno ubranie, jak i mebel czy żywność. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość – certyfikaty pomagają im podjąć decyzję zakupową, a także są elementem budowania świadomości marki. Wciąż jednym z głównych kryteriów zakupowych jest cena, jednak zaraz za nią idzie właśnie jakość. Jeżeli firma zadba o te dwa elementy oraz o odpowiednie oznaczenie swojego produktu, jest w stanie znacząco zwiększyć sprzedaż, a także zdobyć grono wiernych klientów, którzy będą chętniej kupować inne produkty marki.

Certyfikat dla produktu umieszczony na opakowaniu jest w stanie – według słów osób, które takie wyróżnienie otrzymały – zwiększyć sprzedaż o około 40%. Jest to estetyczne logo, które umieszczone na opakowaniu od razu przyciąga wzrok i pokazuje konsumentom, że produkt został doceniony przez niezależnych ekspertów.

Certyfikaty jakościowe

Certyfikat dla produktu pomoże konsumentowi w podjęciu decyzji o zakupie. Łatwiej mu będzie podjąć decyzję o odłożeniu towaru na półkę czy włożeniu go do koszyka. Certyfikaty jakościowe, jak Godło Konsumencie, to jedne z najbardziej wiarygodnych znaków, które potwierdzają jakość produktu. Żeby uzyskać certyfikat należy zgłosić swój produkt do konkursu, a komisja, złożona z niezależnych ekspertów, dokonuje wyboru na podstawie rygorystycznych kryteriów. Certyfikat nie jest rzeczą, którą można kupić – można go otrzymać tylko w momencie, w którym produkt jest faktycznie najlepszy.

Odpowiednie oznakowanie produktu pomaga także wpłynąć na odbiór marki. Buduje w oczach konsumentów jej pozytywny wizerunek. Oprócz tego certyfikat jakościowy podnosi prestiż zarówno produktu, jak i marki. Instytucje, które zajmują się honorowaniem produktów poprzez rozdawanie tych oznaczeń, są niezależne i niezwiązane z żadną firmą. Zachowują więc bezstronność i uczciwość podczas wyboru produktów.