fbpx

Doskonalenie jakości to dla każdego przedsiębiorstwa obowiązkowy punkt zdobywania kolejnych klientów. W dzisiejszych czasach konkurencja nie śpi. Co więcej – do doskonalenia swoich produktów wykorzystuje najnowsze technologie oraz dostępną wiedzę. Dzięki temu firmy mogą proponować swoim klientom najwyższą jakość, która z każdym rokiem jest coraz lepsza.

Należy pamiętać, że doskonalenie jakości jest wpisane w politykę prowadzenia biznesu. To jeden z elementów strategii biznesowej, dzięki której firma ma szansę na zwiększenie sprzedaży, zysków oraz rozpoznawalności w świadomości konsumentów. Doskonalenie jakości jest oparte na kole E. Deminga. W skrócie można powiedzieć, że doskonalenie jakości to proces, który nigdy się nie skończy – wszystko dlatego, że rynek oraz konkurencja zmieniają się nieustannie. Zmusza więc to wszystkie istniejące firmy do działania oraz do stawiania sobie coraz większych wymagań.

Doskonalenie jakości kluczem do sukcesu

Od kiedy Polska otworzyła się na rynek zagraniczny, to przedsiębiorcom trudniej jest konkurować ze sobą. Rodzimy rynek zalała fala produktów z Chin, które przez wiele lat przyciągały klientów niską ceną. Teraz jednak widać powoli odwracanie się kontrahentów od produktów najtańszych – aż 75% konsumentów wybiera towary ze względu na jakość. I to właśnie ta jakość jest kartą przetargową wielu firm w walce o klienta. Najniższa cena rynkowa nie jest w stanie zapewnić klientom takiej jakości, której oczekują od kupowanych towarów.

Należy pamiętać, że to współczesny konsument dyktuje warunki i zasady, na jakich kupuje od firm – nie na odwrót. Dlatego właśnie przedsiębiorstwa stoją przed trudnym wyzwaniem, któremu mogą podołać tylko dbając o najwyższą jakość swoich produktów (przy zachowaniu relatywnie niskiej ceny). Jednak nawet jeżeli nieustannie pracuje się nad podniesieniem jakości swoich produktów, to konsumenci rzadko kiedy zdają sobie z tego sprawę. A to przecież jakość oraz cena są dwoma najważniejszymi kryteriami, które determinują zachowania zakupowe. O ile cena jest od razu widoczna na półce sklepowej lub na opakowaniu, to o jakości można poinformować tylko poprzez specjalistyczny certyfikat.

Certyfikat jakości przyznawany jest firmom, które zgłosiły się do konkursu i spełniają rygorystyczne wymogi. Najlepsze produkty wybiera niezależna komisja, która nie jest powiązana z żadnym przedsiębiorstwem. Certyfikaty tego typu są umieszczane na opakowaniach – mają estetyczny kształt i kolory, które skutecznie przyciągają wzrok. Według części laureatów odznaczenie w postaci certyfikatu jakości może pomóc zwiększyć sprzedaż o około 40%. Oprócz tego takie odznaczenie pozwala na tworzenie pozytywnego wizerunku marki w oczach klientów, co jest dzisiaj niemal kluczowe w działaniach biznesowych.

Certyfikat jakości czyli jakość poparta mocnym dowodem

Jak już wspomniano, promocja i reklama produktów byłaby niemożliwa bez solidnego dowodu ich jakości. Certyfikat Jakość Roku wzbudza zaufanie wśród klientów, jest też potężnym orężem w walce o utrzymanie biznesu na należytym poziomie. Nie wspominając o tym, że dzięki niemu zdobywa się zaufanie klientów.

Czym jest Certyfikat Jakość Roku?

Jest to Godło, które przyznaje Fundacja Qualitas Europejskiego Centrum Promocji Dobrych Praktyk Biznesowych. Warto wspomnieć, że Godło chronione jest prawem Urzędu Patentowego. Aby otrzymać Certyfikat Jakość Roku trzeba pozytywnie przejść proces weryfikacji. O Certyfikat ubiega się wiele firm w różnych kategoriach. Można go otrzymać w jednej z ośmiu kategorii, jednak one co jakiś czas się zmieniają.

Certyfikat Jakość Roku promuje uczciwe praktyki biznesowe. Godła nie można bowiem kupić, trzeba się o nie postarać. Można je wykorzystać na etykietach, produktach lub opakowaniach, a nawet umieścić na stronie internetowej. Dlaczego warto je mieć? Ponieważ wzrasta prestiż przedsiębiorstwa, co przekłada się na wynik finsnowy nannazwiększenie przychodów i promowanie marki. Samo natomiast zaufanie klientów jest nie do przecenienia.
finansowy.